Borbás Erika

                                  

 

1974-ben született Hódmezővásárhelyen, a szentesi Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai osztályában érettségizett 1992-ben. A békéscsabai Kőrösi Csoma Sándor Főiskola tanítói szakát, és a Békés Megyei Jókai Színházban működő Regionális Színházművészetért Alapítvány színiiskoláját párhuzamosan végezte, majd a debreceni Csokonai Színházba szerződött egy szerepre. 1996 óta a győri Nemzeti Színház tagja volt, egészen 2003 decemberéig, amikor a Musical Színházhoz szerződött.

Főbb szerepek:
- Marty (Grease)
- Kitty (Régi nyár)
- Anita (West Side Story)
- Kitty (Charley nénje)
- Klipsz (Hotel Menthol)
- Peggy (Hair)
- Rózsi (Gül baba)
- Nasztaszja (Bűn és bűnhődés)
- Mathildis (IV. Henrik)
- Betia (Csapodár madárka)
- Lucy (Jekyll és Hyde)
- Éva (Valahol Európában)
- Fantine (Nyomorultak)
- Jewel (Pipifarm)

Interjú

K: A színészet, a színház hogyan kapcsolódik hozzád? Kezdettől fogva színész szerettél volna lenni?
V: Nem, ezt teljesen a sors hozta így. Gyerekkoromban énekeltem sokat, majd zenei általános iskola, aztán valahogy úgy alakult... végül a tanítóképző mellett döntöttem, de  valamelyik tanárom beírta felvételinek a békéscsabai színistudiót, oda is felvettek. Végül párhuzamosan sikerült két végzettséget szereznem, akkor mit volt mit tenni, eljártam meghallgatásokra.
K: Mi volt a legelső szereped?
V: Még statisztáltam a Rinaldo gróf c. operettben Békéscsabán 1994-ben, mint tömeg vettem részt benne. Utána jöttek más szerepek, a Képzelt riportban kaptam egy mondatot, ott figyeltek fel rám.
K: A Musical Színházzal is Békéscsabán találkoztál?
V: Pontosan. Molnár akkor ott vezető színészként működött, én még akkor főiskolás voltam, és csináltunk közösen egy Hair-felvételt- de előadást nem.
K: A Jekyll és Hyde-ban hogyan jött a szerep? Rendes meghallgatás volt vagy Molnár László egyből téged választott?
V: Mi már akkor dolgoztunk többször együtt, és sokat jártam Nyíregyházára. Én akkor Győrben voltam pár éve, és egyszer csak jött tőle a telefon, hogy szeretné, ha én lennék az egyik Lucy. Kicsit féltem, de aztán hívtak, hogy valóban enyém a szerep.
K: Láttál külföldi Jekyll előadást?
V: Igen, az osztrák előadást a Theater an der Wienben.
K: A Jekyllt akkor láttad, amikor már játszottátok?
V: Még nem. Teljesen ismeretlenül csöppentem a helyzetbe. A magyar szövegre nagy hangsúlyt fektettünk, egész komoly viták voltak, hogy a lehető legjobbat adjuk végül.
K: Lucy szerepe mennyire testhezálló számodra?
V: Szerintem teljesen én vagyok, nagyon szimpatikus számomra. Azóta sem, és előttem sem játszottam ilyen jó szerepet, nincs is más szerepálmom, nekem ez az etalon.
K: Végül is hol játszottad először?
V: Békéscsabán, a legelső leosztásban én voltam, azóta folyamatosan játszom a darabot. Sőt, nagyon bízom benne, hogy nyáron ismét lesz.
K: Jelenleg milyen szerepeid vannak?
V: Éppen szabadúszó vagyok, most szerepelek az Ez nemUgyanAz-ban, de Németországban is van egy hasonló musicalkoncert, és több helyen is fellépek. Sokat utazok, kicsit ez fárasztó.
K: Voltatok Grazban a Best of Broadway-jel. Ezt hogy fogadták kint?
V: Ilyen közönséggel, mint kint, én még nem találkoztam. Állva dobogtak és tapsoltak a fiatalok,  idősebbek is. Kb. 10 előadásunk volt kint, ebbe belefért dupla előadás is. Angolul és németül is énekeltünk, hogy anyanyelvükön hallgathassák.
K: A Jekyll és Hyde-ról mint darab, mint gondolsz?
V: A darabon és magamon is sokat gondolkozok- tényleg minden emberben lakozik jó és rossz. Az élet legnagyobb alapigazságát mondja ki a darab.
K: Zeneileg mit érzel?
V: Szerintem tökéletes. Ha lehet, minden fellépésemen eléneklem belőle a Férfi kell c. számot. Tényleg nem tudok mást mondani, tökéletes.

Köszönöm a rám szakított időt.

vissza